سالن کار به شخصی گفته می شود که در کافه یا کافه رستوران مسئولیت ارتباط با مشتری جهت ثبت سفارش , انتخاب بهتر سفارش , توضیح درباره منو یا امکانات کافه , اوردن و بردن سفارش مشتری و دیگر خدمات مورد نیاز را انجام میدهد
سالنکار چه وظایفی دارد و توانایی هایی باید داشته باشد؟
مدت هاست که سایت کافه داری با همکاری باریستا یاب به در جهت آموزش و بومی سازی صنف کافی شاپ تلاش میکند. بدون شک در این راه ما توصیه هایی به صاحبان مشاغل یا کارمندان خواهیم داشت که انجام آن اختیاری و جهت بهبود بیشتر کار می باشد
سالن کار بهتر است دارای : ۱ ارتباط کلامی قوی ۲ – خوش برخورد ۳ – آشنایی با صنف کافی شاپ ۴- آشنایی با نحوه برخورد با مشتریان کافی شاپ ۵ تسلط کامل به منو و امکانات محل کار مورد نظر ( آموزش یادگیری قبل از شروع به کار )
ویتر چیست ؟
به طور کلی وظایف ویتر و سالن کار یکی می باشد و این شغل در کافی شاپ ها جهت ارتباط کلامی با مشتری انتخاب می شود و تاثیر مستقیمی در جذب مشتری دارد
تفاوت گارسون با سالنکار و ویتر چیست؟
به عقیده باریستایاب مقایسه سالن کار و ویتر با گارسون و پیشخدمت رستوران کمی اشتباه می باشد. اگرچه شرح وظایف در مجموع یکی می باشد , اما در کار سالن کار و ویتری کافی شاپ , شخص علاوه بر انجام خدمترسانی به مشتری باید از قدرت ارتباط کلامی و روابط اجتماعی خوبی برخوردار باشد تا
به جذب مشتری و رضایت هرچه بیشتر مشتری از کافی شاپ مورد نظر کمک کند , اگرچه همانطور که اشاره کردیم شرح خدمات یکی میباشد اما بدون شک وظایف سالنکار و ویتر کافی شاپ کمی سخت تر و نیاز به مهارت و قدرت بیشتری دارد
در اکثر کافی شاپ ها مشتریان برای ابراز رضایت خود از خدمات ویتر ها و سالن کار ها به ان ها “تیپ” میدهند , تیپ به وجه نقدی ( یا همان انعام ) گفته می شود که مشتری درصورت رضایت به صورت اختیاری پرداخت و مستقیما باید به سالن کار تعلق بگیرد –
منبع: باریستاساب