استخدام لیسانس عربی در انتشارات مرآت
انتشارات مرآت , به ویراستارعلمی خانم , حداقل مدرک کارشناسی , ادبیات فارسی یا عربی , مسلط به کتاب های درسی , فارسی یاعربی با سابقه کار , مرتبط نیازمند است , هفت تیر ، کریمخان , خردمندشمالی , پلاک 80 , ارسال رزومه : , scientific@meraat.ir
(داخلي120) 85670
موانع یادگیری زبان عربی در ایران
چندی است که بی رغبتی دانش آموزان و دانشجویان به فراگیری زبان عربی در مدارس و دانشگاهها موضوع همایشها و جلسات مختلف کارشناسان و متخصصین شده است و بعضاً راهکار هایی نیز ارائه گردیده این موضوع منجر که مطالعات زیادی رادر این زمینه انجام دهم و به لحاظ تجربه کاری بیست و پنج ساله خود تصمیم به تهیه این مجموعه نمودم امیدوارم مورد توجه و استفاده خوانندگان عزیز قرار گیرد.
انسان موجودی دارای عقل و اندیشه و موجودی است که مسؤول آفریده شده و به منظور برآورده ساختن نیازهای خود ناچار است به صورت اجتماعی زندگی کند او در این شرایط نیاز مند وسیله ارتباطی در حد بالایی احساس است. و از آن جایی که سخن گوی اندیشه ی انسان زبانش است لذا جهت برقراری ارتباط باید زبان همدیگر را بفهمند . گفته شده تنوع زبان امروزه به حدی است که حدود ۴۰۰۰ زبان را معرفی کرده اند.
تعدد زبانی و نمادهای نوشتاری و نیاز روزافزون انسانها در دهکده جهانی به برقراری ارتباط و استفاده از امکانات علمی، فنی و… یکدیگر، ضرورت یادگیری بعضی از زبانهای دنیا را بسیار حتمی نموده است. از جمله یادگیری زبان انگلیسی و عربی برای ایرانیان. این آموزش در آموزشوپرورش کشور ما از دوره راهنمایی به طور رسمی آغاز میشود و سالانه وقت زیادی از معلمان و دانشآموزان صرف یادگیری مسائل مختلف این زبانها به عنوان زبان خارجی میشود.
در اینجا این سؤال مطرح میشود که آیا نظام تعلیم و تربیت به اهدافی که در یادگیری زبانهای خارجی تعیین نموده است، دست مییابد؟ تا چه حد این اهداف با روشهای فعلی قابل دستیابیاند؟ موانع موجود کدامند؟ در این مقاله به برخی از موانع فعلی در یادگیری زبانهای خارجی در نظام آموزشوپرورش پرداخته شده است.
بدین منظور این موانع در چند مقوله زیر مورد بحث قرار میگیرند:
۱ـ عوامل مربوط به دانشآموزان
۲ـ عوامل مربوط به جامعه
۳ـ عوامل مربوط به نظام آموزشی
۴ـ عوامل مربوط به معلمان