معرفی حسابدار مسلط به زبان عربی
اگر نیازمند حسابدار مسلط به زبان عربی هستید با ما تماس بگیرید
۰۹۱۲۴۷۸۹۶۴۹
اگر نیازمند کارشناس امور مالی مسلط به زبان عربی و با تجربه هستید ما نیروی مورد نظر شما را معرفی خواهیم کرد
اعزام مترجم مسلط به زبان عربی آشنا به امور مالی
مترجم همراه عربی مسلط به امور حسابداری و نرم افزارهای مالی
شماره تماس
۰۹۱۲۴۷۸۹۶۴۹
معرفی شغل کارشناس امور مالی
تعریف امـور مالی
مجموعه ای است از واقعیتها, اصول و تئوریهائی که با تامین و بکارگیری منابع مالی توسط افراد و واحـدهای مختلف ارتباط دارد .
ماموریت ومهارت های کسب شده توسط حسابدارجهت انجام برنامه ریزی در کار تهیه و تنظیم دستورالعملها ، روشها و رویه های مالی بمنظور ایجاد هماهـنگی و انجـام عمـلیات حسابداری در واحد های مختلف بر اساس استانداردهای تعیین شده .
تامین مالی، بودجه بندی ، ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری برای طرح ریزی استراتژیهای بازاریابی قیمـت گذاری محصولات .
انجام تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی واحدهای مختلف و بررسی گزارشهای مالی و روشن نمودن وضعیت مالی شرکت و ارائه گزارشات .
کارشناس امور مالی
فردی که دراین جایگاه قرار می گیرد، باید آشنا با مفاهیم و اصول حسابداری و توانمند درانجام کارهای گروهی، ارایه گزارشها و دارای روابط عمومی قوی باشد.
تنظیم، کنترل و ثبت اسناد در سیستم مالی، تهیه صورت مغایرتهای بانکی، بررسی مانده حساب طرفهای مقابل حسابهای شرکت، توانایی دراصلاح حسابها و انجام عملیات بستن حسابهای مالی، کنترل تنخواه داران، رسیدگی به اسناد و ممیزی فاکتورهای واصله و اسناد و هزینههای پرداختنی، از جمله وظایفی است که به عهده کارشناس مالی خواهد بود.
انتظارات
فردی امین و قابل اطمینان
خلاقیت و نو آوری و ابتکار عمل در کار
دقت و پشتکار درپیگیری امور
آشنا با قوانین اداری مالی
آشنا با مفاهیم حسابداری و امور مالی
وظایف
– پیگیری، کنترل وصول درآمدهای مؤسسه شامل شهریه ثابت و متغیر، هزینه خوابگاه، وام دانشجویی و…
– کنترل و ثبت کلیه هزینه ها
– تهیه و تنظیم ترازنامه های دوره ای
– بایگانی اسناد و مدارک مالی
– انجام وظایف و ارائه خدمات در قالب طرح اتوماسیون مؤسسه
– انجام عملیات دریافت و پرداخت مربوط به سپرده ها با بانک و مؤسسات طرف حساب
– رسیدگی به حساب های بانکی مؤسسه و تهیه صورت مغایرت بانکی
– پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی و قراردادی و سایر هزینه های مؤسسه طبق مقررات
– رسیدگی به تنخواه گردان و اسناد هزینه های مربوط به آن
– انجام کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت وجوه بر مبنای مقررات جاری
– انجام امور مربوط به پیش پرداخت ها، علی الحساب ها، اسناد و مدارک مربوط از نظر رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
– اجرای کدینگ (طبقه بندی) حسابها، براساس شکل متحد، به منظور ایجاد وحدت رویه و قابلیت مقایسه گزارشات مالی بین مؤسسات پس از تصویب رئیس مؤسسه و هیئت امنا
– اجرای آن بخش از عملیات مالی مؤسسه که در چارچوب بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا برعهده مدیر امور مالی می باشد
– نگهداری حساب اموال و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظارت بر انبار
– تهیه گزارشات لازم از نحوه عملکرد جهت ارائه به مقام مافوق
– اجرای امور مالی مؤسسه با توجه به مقررات و قوانین مربوطه
– راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان
– همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران
– رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.
– انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه
مدیر امـور مالی
مـدیر مالی « حسابدار حرفه ای » اسـت که دارای « صلاحیت حرفه ای » بوده وضمن دارا بودن آگاهی های کلی در زمینه های متنوع امور مالی ودانش مدیریت ، در یک یا چند زمینه مشخص مالی نیز متخصص است .
حدود مسئولیتها
برنامه ریزی ، هدایت و هماهنگی و کنترل فعالیتهای مالی شـرکت در چهارچوب مقررات ، قوانین ، آئین نامه ها و دستورالعملهای مصوب و ایجاد هماهنگی برای انجام وظایف محوله و درون سازمانی و سایر ذینفعان مجاز به بهره برداری از اطلاعات مالی و ایجاد بخشها و دوایر یا رده های متعدد در حیطه مسئولیت ، برای تحصیل اهداف امور مالی . مدیرمالی همچنین در تدوین ضوابط ارتقاء کارکنان امور مالی , نقش اساسی دارد.
شرح وظایف
مشارکت در برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات وسیاستهای اعتباری و وصول مطالبات ونظارت برحسن اجرای آنها.
تامین مالی و اعمال مدیریت بر وجوه نقـد و سایر دارائیهای پولی و تامین وجوه نقد اضافی در مواقع ضروری .نگهداری سوابق و مدارک مالی , کنترل فعالیتهای مالی , مشخص کردن انحرافات از عملکرد کارآمد و طرح ریزی شده همچنین اعمال مدیریت در پرداخت حقوق و دستمزد, امور مالیاتی موجودیها , دارائیهای ثابت و عـملیات کامپیـوتری .
پیش بینی و طرح ریزی بلند مدت وجوه لازم برای سرمایه گذاری بر اساس تغییرات تکنولوژیک بازار سرمایه و بازده پروژه ها ی سرمایه گذاری همچنین بکارگیری ارقام پیش بینی نشده و تاریخی برای طرح ریزی عملیات آتی و آثار آن در سیاستهای سود آوری و پیش بینی اقـلام بهای تمام شده و هزینه .
برنامه ریزی و سازماندهی بمنظور انجام وظایف مختلف امور مالی شـرکت .
تهیه و تنظیم خط مشی ها , دستورالعملها , روشها و رویه های مالی و تهیه و طراحی فرم های مورد نیاز، بمنظور ایجاد هماهنگی در انجام امورمالی واحدهای مختلف.
تصمیم گیری واعلام نظر نهایی در موارد پیدایش اختلاف نظر بین واحدهای تابعه .
دریافت گزارشهای مالی از واحدها ، پروژه ها و سایر مدیریت ها وبررسی و اظهارنظر بر آنها و تحلیل مغایرتها .
اعمال نظارت و کنترل بمنظور حسن اجرای قوانین , مقررات , دستورالعملها وبخشنامه های مالی در واحد های مختلف .
طبقه بندی حسابها ـ ودرصورت نیاز ـ طبقه بندی گروه کالاها وکدینگ مربوط به موجودیها و انبار، براساس سیستم های مکانیزه وپیشنهاد وتائید تغییر یا تهیه سیستـم های نرم افزاری مالی بصورت سفارشی یا پکـیـج .
نظارت و کنترل بمنظور حفـظ و نگهداری اموال و دارائیهای شـرکت .
برنامه ریزی بمنظور انجام تجزیه و تحلیل های ترازنامه و سود وزیان و صورت منابع و مصارف واحدهای مختلف .
برنامه ریزی وکنترل اقلام بمنظور اداره دارائیها وسرمایه در گردش شـرکت و تامین اعتبار مورد نیاز واحد های مختلف بر اساس بودجه سالانه که مورد تصویب هیئت مدیره شـرکت رسیده باشد .
پیش بینی ، طرح ریزی و ارائه بودجه دوره ای شرکت براساس برنامه ها ، پروژه ها وسفارشات و نیازهای اعلام شده واحدهای مختلف واستراتژی اعلام شده ازسوی هیئت مدیره ، با درنظرگرفتن روند سنواتی منابع ومصارف و تغییرات احتمالی آتی .
ارزیابی عملکرد واحد ها با توجه به بررسیها و نتایج گزارشهای مالی و ارائه گزارش برای مقام مافوق .
ارزیابی مستمر سیستمها , روشها , و فرضهای مرتبط با امور مالی واعلام نقاط قوت و ضعف روش های اجرایی موجود و ارائه پیشنهادات اصلاحی .
انجام وظیفه بعنوان عامل کنترلی بر اساس شرح وظایف مصوب ودستورالعمل های درون سازمان منطبق با استانداردهای حسابداری .
تنظیم گزارشات مالی عندالاقتضا.
برنامه ریزی بمنظور حسابرسی ضمنی و پایان سال واحدهای مختلف بمنظور حسن انجام کار بر اساس صلاحدید مقام مافوق .
عضویت و شرکت در جلسات کمیته وام، معاملات وسایرکمیته ها یا جلسات یا سمینارهای داخلی یا خارجی شـرکت به تشخیص مـدیریت شـرکت.
برنامه ریزی واجرای طرح های مصوب مزایای کارکنان و نظارت بر حسن اجرای نظام های پرداخت پرسنلی، بمنظور ایجاد انگیزش در کارکنان.
بررسی و تطبیق فعالیتها با بودجه مصوب و تجزیه و تحلیل انحرافات .
تشخیص وتامین نیازهای آموزشی و تخصصی کارکنان تحت مـدیریتی همگام با ضرورتهای شـرکت .
سازماندهی و جابجایی پست های درون سازمانی یا تغییر شرح شغل کارکنان امور مالی، با توجه به نیازهای امورمالی شرکت وتوانایی های کارکنان .
تشخیص نیاز و اعزام کارکنان به ماموریتهای مورد نیاز حسب مورد .
تصویب هر نوع گزارش از جمله گزارشات دریافت و پرداخت و اموال و صحت و سقم دفاتر قانونی و ثبت ماشینی .
رشته تحصیلی امور مالی و مالیاتی
تعریف رشته
وضعیت اقتصاد و چرخش مسائل پولی و مالی در کشورها به طور کلی به سمتی حرکت کرده که مالیات جزء جدا ناپذیری است از اقتصاد سالم کشورها . کشورهایی که مالیات در آنها جریان دارد در واقع سازندگی و آبادانی و در آن کشورها نهادینه شده است. دوره کاردانی امورمالی ومالیاتی یکی از دوره های تحصیل آموزش عالی است و هدف از آن آموزش و تربیت افرادی است که پس از یک آموزش دو ساله نظری و عملی قسمتی از نیازهای وزارت امور اقتصادی و دارایی را در زمینه های مالیاتی تامین نمایند.
موقعیت شغلی
فارغ التحصیلان دوره کاردانی امور مالی و مالیاتی قادر به انجام فعالیتها و تصدی مشاغل زیر خواهند بود:
۱- کمک ممیز
۲- ممیز
۳-سرممیز
۴- ممیز کل
۵- رئیس یا معاون جزئی واحدهای مالیاتی – مالی و اداری و قسمت وصول
طبیعت این رشته و دروس پیشنیاز به نحوی تنظیم گردیده که جدا از حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی فارغ التحصیلان این دوره بتوانند در حد مشاغل مورد نظر برای فوق دیپلم حسابداری مصوب شورایعالی برنامه ریزی نقش داشته باشند.
دروس رشته
– آمار و کاربرد آن در مدیریت – آیین نگارش – اصول بایگانی و مدیریت اسناد – اصول حسابداری ۱و۲و۳- اصول علم اقتصاد ۱ و ۲ – برنامه نویسی و کاربرد آن در حسابداری – جغرافیای اقتصادی ایران – حسابداری صنعتی ۱ و ۲
– حسابداری میانه ۱ – حسابداری دولتی ۱ – حسابرسی ۱ – حسابرسی مالیاتی – حقوق اساسی و آشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی – حقوق بازرگانی – ریاضیات پایه – ریاضیات پیش دانشگاهی – عملیات بانکی
– قانون مالیاتها ۱ و ۲ و۳- مالیه عمومی و خط مشی مالی دولت ها – مبانی و کاربرد کامپیوتر در مدیریت
– کلیات حقوق ومقررات مدنی و ….
گردآوری توسط گروه نویسندگان ایران استخدام