استخدام نیروی مسلط به زبان عربی در تهران
به نیروی مسلط به زبان عربی و فعال در شرکت بازرگانی در تهران نیازمندیم
آقا تسلط کامل به زبان عربی و آشنا به کار فروش
در صورت تمایل با شماره زیر تماس بگیرید
هنگام تماس بفرمایید از طرف دکتر کشاورز
۰۹۱۲۵۰۲۵۰۶۸
—
شرح وظایف کارشناس فروش
شرح وظایف مدیر فروش
۱- شناسایی بازار هدف (Targeting)
این به معنی تدوین استراتژی بازاریابی و فروش نیست. کارشناس پس از توجیه شدن توسط مدیر فروش در خصوص استراتژی فروش شرکت، می تواند به منابع اطلاعاتی مختلفی مثل کتاب اول، سایت های اینترنتی، تبلیغات مجلات و … مراجعه کند و مشتریان احتمالی اش را انتخاب نماید. اطلاعاتی در مورد آنها کسب کند، اصطلاحا Lead جمع آوری کند و لیست فروش ماهانه خود را تکمیل نماید. دقت کنید که یک تیم فروش زنده و حرفه ای، تیمی است که از تارگت مارکتینگ بهره می برد.
۲- ارائه تارگت فروش دوره ای
کارشناس فروش می بایست طبق فرمی، میزان فروش دوره آتی (ماهانه، سه ماهه، …) خود را پیش بینی نموده و به مدیر فروش ارائه دهد.
نوشته های مرتبط را هم بخوانید: ۱۳ مهارت فروش
ثبت نام دوره های رایگان آموزشی
۳- نگارش برنامه زمانبندی برقراری ارتباط با Target ها و اجرای آن
کارشناس می بایست لیست ماهانه خود را زمانبندی کند. باید برای برقراری تماس با هر Lead زمان مشخصی را در نظر بگیرد. در این برنامه ریزی باید آیتم های جانبی را نیز در نظر بگیرد. مثل مدت زمان تماس، مدت زمان گزارش نویسی هر تماس در CRM، برنامه ریزی برای پیگیری بعدی و …
کارشناس می تواند روزانه ۳۰ دقیقه اول کار خود را به انتخاب Lead ها و زمانبدنی تماس با آن ها اختصاص دهد.
۴- پاسخگویی به تماس های تلفنی ورودی فروش
خب بسیاری از شرکت ها در برنامه های بازاریابی Passive خودشان، تبلیغاتی را سفارش داده اند که منجر به وقوع “زنگ خور” برای شرکت می شود. کارشناس فروش می بایست این تماس های ورودی را پاسخ دهد، اطلاعتشان را ثبت کند و در نهایت به صدور فاکتور یا قرارداد ختمشان کند.
۵- ثبت اطلاعات مشتریان در CRM
مدیریت تیم فروش بدون CRM مشکلات فراوانی را تجربه خواهد کرد. پس به فکر دست و پا کردن یک سیستم CRM مناسب برای شرکت تان باشید. بعدا در مورد نحوه صحیح استفاده از سیستم CRM صحبت خواهیم کرد.
کارشناس باید اطلاعات اولیه مشتری، خلاصه و نتیجه هر بار مکالمه، نتیجه هر بار پیگیری، فایل های فاکتور یا قرارداد، و روندهای بعدی کار را در سیستم CRM ثبت کند.
۶- پیگیری مشتری های بالقوه و ست کردن جلسه
کارشناس فروش می بایست تکنیک های ست کردن جلسه را آموزش دیده باشد. در روندهای فروش بسیاری، نیاز به ست کردن جلسه فروش نیست. اما در آنهایی که نیاز است، کارشناس ست کردن جلسه و مدیریت آن را بر عهده می گیرد. کارشناس باید به دیپلماسی جلسه نیز توجه کند.
نوشته های مرتبط را هم بخوانید: ۱۰ نکته درمورد مدیریت زمان کاربردی
۷- حضور در جلسات فروش و مدیریت آن
اینکه کارشناس می بایست در همه جلسات فروش خود شرکت کند، قطعی است. اما اینکه توانایی مدیریت جلسه فروش را داشته باشد، موضوعی است که می بایست مدیر فروش در خصوصش تصمیم گیری کند. برخی از کارشناس ها فکر می کنند همین که در جلسه بنشینند و گفتگو ها را نظاره کنند کفایت می کند. خیر! آداب جلسات فروش را در اختیارشان قرار دهید تا بدانند چه کنند.
۸- بازبینی و تکمیل فرم های عقد قرارداد
بدیهی است که تکمیل فاکتورها و قراردادها به عهده کارشناس فروش است. چک کردن متن سند فروش، عدم مغایرت آن با سیاست های فروش شرکت و صحت اطلاعات به عهده کارشناس فروش است.
۹- پیگیری تسویه حساب مشتریان
در برخی از شرکت ها، پرداخت پورسانت به کارشناسان فروش، بر اساس مبالغ پرداختی مشتریان صورت می پذیرد. در اینصورت بهتر است که خود کارشناس فروش پیگیر تسویه حساب فاکتورهای مشتریان باشد. انتقادات قابل قبولی هم به این شیوه وارد است که موقعیت شغلی حسابدار فروش را الزامی می دارد.
شرح وظایف منشی فروش
۱۰- حفظ ارتباط مشتری و شرکت به صورت دوره ای
رابط شرکت با مشتری با شرکت، کارشناس فروش است. شرکت هایی که واحد روابط عمومی ندارند، برقراری تماس دوره ای با مشتری و سنجش سطح رضایتمندی مشتری به عهده کارشناس فروش است. می توانید فرم سنجش رضایت مشتری را در اختیار کارشناس فروش قرار دهید. تا در نهایت پس از تکمیل آن، بتوانید گزارش گیری مناسبی از سنجش رضایت مشتریان داشته باشید. البته این سنجش رضایت مشتریان نیز می تواند در شرح وظایف منشی فروش قرار گیرد.
نوشته های مرتبط را هم بخوانید: بازاریابی و فروش تلفنی کمی حرفه ای تر!
۱۱- ارائه گزارشات دوره ای به مدیر فروش
کارشناس می بایست گزارشات عملکرد ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه خود را ( بر اساس فعالیت بازار ) در اختیار مدیر فروش قرار دهد. دقت کنید که این گزارشات به نوعی خود اظهاری کارشناس فروش است. شما می توانید از سیستم CRM خروجی گزارش فعالیت کارشناستان را تهیه کرده و با گزارش خوداظهاری کارشناس مقایسه کنید. این به معنی مچ گیری نیست. به معنی آن است که بتوانید تفاوت نگرش کارشناس با سیستم را بهتر درک کنید.